مجله برندکالا

نقد و بررسی لپ تاپ دل dell latitude 6430

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

لپ تاپی با کارت گرافیک مجزا و پورت های متنوع نیاز دارید که به دستگاه های مختلف وصل شود و قیمت مناسبی داشته باشد، پیشنهاد میکنم لپ تاپ دل 6430 بررسی کنید


سری لپ تاپ‌های Latitude دل که دارای بهره وری بالایی هستند از مدت‌ها پیش در بین کاربران محبوب بوده اند. زیرا ترکیبی قوی از عملکرد و استقامت را با طراحی زیبا به ارمغان می آورند. لپتاپ Dell Latitude E۶۴۳۰ چهارده اینچی با ارائه عملکردی قوی، شاسی فلزی جذاب و بادوام و بیش از ۱۰ ساعت عمر باتری، این سنت غنی را ادامه می‌دهد.

برای دیدن لیست موجودی لپ تاپ های استوک ارزان برندکالا اینجا کلیک کن

طراحی و دوام

لپ تاپ Dell Latitude E۶۴۳۰  همان درب آلومینیومی خاکستری و فلزی، بدنه کرومی مات و اضلاع زاویه‌ای مشابه مدل قبلی خود، Dell Latitude E۶۴۲۰ را دارد. E۶۴۳۰ با طراحی زیبایی که ما را به یاد سفینه علمی-تخیلی میاندازد. مانند تمام لپ تاپ های فعلی سری Latitude E۶۴۰۰ دل، E۶۴۳۰ برای دوام با شاسی (Tri-Metal)ساخته شده است که از یک قاب آلیاژ منیزیم، لولا‌های فولادی تقویت شده، سپر کروم مات، مهر و موم محافظ LCD و کیبورد مقاوم ساخته شده است .

صفحه کلید

صفحه کلید Dell Latitude E6430 دارای مقاومت در برابر نفوذ آب است و از سطح لمسی (تاچ پد) مناسبی برخوردار است. این کار را با یک پد کف دست و پلاستیکی با لمس نرم و راحت ترکیب کنید و یکی از بهترین تجربه های تایپ در یک نوت بوک را داشته باشید. ما توانستیم در آزمون تایپ ده انگشت ، فقط با یک درصد خطا ، نمره 92 کلمه در دقیقه را بدست آوریم که بسیار بالاتر از میانگین 80 کلمه در دقیقه است. با زدن Fn + پیکان راست ، ما می توانیم نور صفحه نمایش را تنظیم کنیم و از بین پنج حالت خاموش ، 25 درصد ، 50 درصد ، 75 درصد و 100 درصد روشنایی را انتخاب کنیم.

صفحه لمسی (تاچ پد) و نشانگر استیک

صفحه لمسی 3.2 در 1.75 اینچی امکان پیمایش دقیق در محیط دسکتاپ را فراهم کرده و حتی از قابلیت حرکتی چند لمسی قابل اطمینان نیز فراهم می کند. چرخش با انگشت برای بزرگنمایی و لمس سه انگشت همه به نرمی کار می کنند. دو دکمه بزرگ نیز بازخورد مناسب را ارائه می دهند.

علاوه بر تاچ پد ، Latitude E6430 گزینه ناوبری دیگری را نیز شامل می شود: یک ژوئستیک اشاره بین کلیدهای G و H. در حالی که ما طرفداران پر و پا قرص TrackPoint هستیم که Lenovo روی ThinkPad خود قرار می دهد ، توپی لاستیکی Dell نسبت به کلیدهای اطراف آن بسیار کم کیفیت تر است و لمس آن خیلی خوشایند نیست. اگر دل می خواهد ترفندهای اشاره گر را در نوت بوک های تجاری خود ادامه دهد ، باید دوباره این طرح آزار دهنده را بررسی کند.

حرارت

لپ تاپ Dell Latitude E6430 در طول تست های ما کاملاً خنک بود. بعد از 15 دقیقه پخش ویدئو در حالت تمام صفحه ، دمای تاچ پد (صفحه لمسی) فقط 80 درجه بود ، صفحه کلید فقط 82 درجه و پایین صفحه به 87 درجه فارنهایت می رسید. ما دمای زیر 95 درجه را مناسب می دانیم.

انواع لپ تاپ استوک گیمینگ

صفحه نمایش و صدا

صفحه 14 اینچی مات 1600 *900  ، تصاویر واضح و زاویه دید خوبی را ارائه می دهد ، هرچند که رنگ های آن گاهاً تیره به نظر می رسد. صفحه نمایش Latitude E6430 با 237 لوکس در نور سنج ما از متوسط ​​دسته بندی نوت بوک های سبک ( 203 لوکس )روشن تر است.

وقتی پیش نمایش تریلرهای QuickTime با کیفیت 1080p برای “انتقام جویان” و “The Expendables 2” را تماشا می کردیم ، بیشتر تصاویر در بیش از 45 درجه، خوب و با کیفیت باقی می ماندند ، هرچند صحنه های تاریک گاها خوب دیده نمی شوند. حتی از روبرو ، رنگ هایی مانند قرمز در زره  Iron Man یا آبی در لباس Captain America کسل کننده به نظر می رسید.

بلندگوهای دوتایی و رو به جلو Latitude E6430 صدای مناسبی را فراهم می کنند که برای تماشای فیلم و ارائه موسیقی به اندازه کافی مناسب است ، اما به عنوان استریو خوب عمل نمی کند. وقتی صدای بیس سنگین “Forget Me Nots” ساخته پاتریس روشن را پخش می کردیم ، صدا واضح و روان بود ، اما آنطور که باید، غنی نبود. صدای سنگین Scorpions “هیچ کس مثل شما” صدا مخدوش نبود ، اما توخالی و یکنواخت بود و صدا کمی بین بلندگوها از هم جدا بود. در هر دو حالت ، حداکثر میزان صدا به حدی زیاد بود که بتواند یک اتاق را پر کند.

پورت ها و وبکم

لپ تاپ Dell Latitude E6430 را با انتخاب های خوبی از پورت ها ، در حالی که برخی از آنها را در هرجایی پیدا نخواهید کرد ، تهیه می کنند. در سمت راست یک اسلات ExpressCard / 54 قرار گرفته است ، که تقریبا در اکثر نوت بوک های تجاری وجود دارد ، یک سوئیچ Wi-Fi سخت افزاری ، یک درایو نوری و سه پورت USB که دو تا از آنها با USB 3.0 سازگار هستند و یکی از آنها به عنوان پورت eSATA قابل استفاده است.

در پشت آن یک درگاه HDMI ، یک اسلات قفل کنزینگتون و یک اتصال اترنت قرار دارد. قسمت سمت چپ شامل یک اسلات SmartCard ، یک جک هدفون / میکروفون ، یک پورت VGA و یک پورت USB 2.0 است.

وب کم 1.3 مگاپیکسلی ، حتی در نور کم ، تصاویر واضح و بدون نویز را ارائه می دهد. با این حال ، رنگها در آن بی روح هستند و صورت ما سایه به نظر می رسید ، حتی وقتی در یک اتاق کاملاً روشن نشسته بودیم.

عمر باتری

با نصب باتری 9 سلولی آپشنال ، Dell Latitude E6430 بسیار قدرتمند 10 ساعت و 37 دقیقه دوام آورد ، بیش از 4 ساعت بیشتر از متوسط نوت بوک های سبک و که عمر باتری آنها 6 ساعت و 33 دقیقه است. توجه داشته باشید این زمان مربوط به 6430 آکبند است و در مورد لپ تاپ استوک 6430 می توان روی دو ساعت شارژدهی حساب کرد.

مشخصات فنی لپ تاپ دل 6430 

رده‌بندی کیفیاستوک (کارکرده‌ی وارداتی)
سِری پردازندهIntel Core i7 3720QM
حافظه رم4GB/8GB
نوع رمDDR3
حافظه داخلی256GB/500GB
نوع حافظه داخلیSSD/HDD
وضعیت گرافیک مجزاNVIDIA NVS 5200M (1 GB GDDR3 – 64 bit – 3 GB share)
دقت نمایشگر (رزلوشن)HD Plus (1600 x 900)
اندازه‌ی نمایشگر (اینچ)WLED 14 inch
نمایشگر مات
نمایشگر لمسی
درایو نوری
وبکم
درگاه شبکه (Ethernet/Lan)
حسگر اثر انگشت
درگاه VGA
درگاه HDMI
درگاه‌ USB3
درگاه‌ USB2
وزن

لپ تاپ 6430 را با توجه به سخت افزار بالا برای کاربری های زیر توصیه می کنیم:

  1. فیلم دیدن
  2. وبگردی
  3. نیمه مهندسی
  4. برنامه نویسی
  5. رندر نیمه حرفه ای
  6. طراحی نیمه حرفه ای

دیدگاهتان را بنویسید