مجله برندکالا

نقد و بررسی لپ تاپ مقرون به صرفه Acer Aspire 3 A315

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

امروز ما قصد داریم یکی دیگر از محصولات فروشگاه برندکالا را مورد نقد و بررسی قرار دهیم. Acer Aspire 3 A315 یکی از لپ تاپ های مقرون به صرفه ای است که برای کاربرانی که نمی خواهند برای خرید لپ تاپ هزینه زیادی صرف کنند مناسب است. در اصل قیمت Acer Aspire 3 A315 در حد وسط قرار گرفته است و ممکن است کاربران زیادی را به سمت خود جذب کند. از این رو ما ابتدا باید به یک نکته اشاره کنیم. Acer Aspire 3 A315 از پیکربندی های مختلفی پشتیبانی می کند شما می توانید این لپ تاپ را با پردازنده دو هسته ای AMD A4-9120 (پردازنده میان رده ای که از معماری Stoney Ridge استفاده می کند) و کارت گرافیک Radeon 520 خریداری کنید. این پردازنده گرافیکی توسط AMD ساخته شده و در سال 2017 به بازار عرضه شد.

با این حال ممکن است مدل های دیگری که از پردازنده Intel Core یا Celeron استفاده می کنند را هم مشاهده کنید. Acer Aspire 3 A315 دارای صفحه نمایش Full HD با رزولوشن 1920×1080 پیکسل است اما با این حال می توانید صفحه نمایش های 768p را هم ملاحظه بفرمایید. در مورد طراحی باید بگوییم که با این رنج قیمت انتظار نداشته باشید که یک لپ تاپ لوکس را دریافت کنید اما ما انتظار داریم همانطور که سازنده این لپ تاپ قول داده است با لپ تاپی که به اندازه کافی پایدار و قابل اعتماد است مواجه شویم. Acer Aspire 3 A315 از نظر قیمتی که دارد گروه محصلان (دانش آموزان و دانشجویان) را مورد هدف قرار داده که برای مطالعه در کتابخانه یا کار در سالن کنفرانس و تماشای فیلم در خوابگاه به یک لپ تاپ با صفحه نمایش مناسب نیاز دارند.

طراحی و ساخت لپ تاپ Acer Aspire 3 A315

همانطور که گفته شد لپ تاپ Acer Aspire 3 A315 از طراحی مطبوع و ساده ای برخوردار است و دارای حاشیه های گرد و دلپذیری است. درب و پایه لپ تاپ کاملا از پلاستیک تقویت شده فایبرگلاس ساخته شده است به همین دلیل لک های ناشی از اثر انگشت را نمی توانید در سطح لپ تاپ پیدا کنید. با این وجود این مدل لپ تاپ ها جزو لپ تاپ های مقرون به صرفه هستند که معمولا همان کیفیت ساخت لپ تاپ های گران قیمت را نمی توان از آنها انتظار داشت. به هر حال این لپ تاپ ها دارای استحکام قابل ستایشی هستند و هیچگونه شکافی را نمی توان در آن پیدا کنید.

هنگام باز و بسته شدن درب، هیچ مشکلی وجود ندارد. سیستم خنک کننده به صورت آرام و بدون سر و صدا کار می کند و هیچ لرزش و ارتعاشی را در بدنه دستگاه ایجاد نمی کند. روی درب لپ تاپ می توانید لوگوی Acer را مشاهده کنید که با رویکرد کلی طراحی بسیار همخوانی دارد. صفحه نمایش با استفاده از دو لولای جداگانه به بدنه لپ تاپ وصل شده اند که لولاها با وجود کوچک بودن به خوبی توانسته است صفحه نمایش را به طور محکم در جای خود نگه دارد. باز و بسته شدن درب لپ تاپ کاملا پایدار است. دکمه های تاچ پد برای فشار دادن کاملا راحت هستند و خود تاچ پد به اندازه کافی بزرگ هست تا بتوان به راحتی انگشتان دست را روی آن حرکت داد.

Acer Aspire 3 A315 دارای یک صفحه کلید به سبک ایسلند است که کار با آن بسیار دلپذیر است. وقتی شما به صورت خشن و سخت تری صفحه کلید را فشار می دهید می توانید متوجه خم شدن نسبتا کمی شوید اما این موضوع به هیچ وجه در عملکرد صحیح کیبورد اختلالی ایجاد نمی کند. کلیدها متراکم هستند و شما می توانید از دکمه های F برای کنترل فایل های چند رسانه ای خود استفاده کنید. خوشبختانه هنوز قسمت پد عددی برای افرادی که غالبا با قسمت اعداد کار می کنند وجود دارد.

متاسفانه Acer Aspire 3 A315 دارای یک صفحه کلید با نور پس زمینه نمی باشد که برای این دسته از لپ تاپ ها با چنین قیمتی طبیعی است. همچنین لازم به ذکر است شما می توانید صفحه نمایش را به صورت 180 درجه بچرخانید و این به شما امکان می دهد تا محتوا را به مخاطبان گسترده تری نمایش دهید. این قابلیت کار شما را هنگامی که با چند نفر در یک اتاق در مورد موضوعی خاص بحث می کنید راحت تر می کند. با این حال پنل TFT یا TN می تواند تا حدودی شما را محدود کند.

در بالای صفحه نمایش هم می توانید یک دوربین وب کم 720p را پیدا کنید که دارای یک چراغ LED و یک میکروفن داخلی می باشد. در سمت چپ لپ تاپ می توانید به یک پورت USB 3.1 Gen1، یک پورت HDMI 1.4، کارت خوان حافظه، پورت RG45 و یک اسلات قفل دسترسی پیدا کنید. در سمت راست هم چک هدفون 3.5 میلیمتری، پورت DC و دو پورت USB 3.1 Gen 1 و همچنین چراغ های نشانگری که وضعیت کار هارد و پاور را نشان می دهد را می توانید پیدا کنید. این اپ تاپ ایسر دارای درایو نوری نیست اما می توانید یک گزینه اکسترنال را خریداری کنید. علاوه بر این، تراشه صدا Realtek ALC3246 در اینجا وجود دارد و صدا از طریق دو اسپیکر تعبیه شده در لپ تاپ پخش می شود. در مورد اتصالات وایرلس هم باید بدانید که این دستگاه به ماژول Intel Dual Band Wireless AC 3168 و همچنین بلوتوث 4.2 مجهز است.

قطعات داخلی لپ تاپ Aspire 3 A315

Acer Aspire 3 A315 به گونه ای طراحی شده است که تعمیر و نگهداری آن به صورت بسیار ساده ای قابل انجام است و قطعات به طور کاملا محکمی در کنار هم قرار گرفته اند. همانطور که گفتیم قسمت پایه از پلاستیک ساخته شده است. برای باز کردن قسمت پایین لپ تاپ باید 15 پیچی که به طور مساوی توزیع شده اند را باز کنید. بعد از برداشتن پنل می توانید به کلیه سخت افزارها دسترسی پیدا کنید. به غیر این این، ایسر برای دسترسی سریع به قطعات رم و هارد دو پانل کوچک را ارائه داده است که هر دوی این پانل ها با دو پیچ نگه داشته شده اند. باید توجه داشته باشیم که پنل پایین دارای دریچه های کافی برای خنک ماندن لپ تاپ است.

Acer Aspire 3 A315 دارای یک اسلات М.2 2280 NVMe PCIe و یک اسلات هارد 2.5 اینچ SSD/HDD است.

همانطور که گفته شد این دستگاه دارای اسلات М.2 2280 NVMe PCIe است. M.2 یک فرم فکتور کوچک (SFF) با کانکتور چند منظوره است که این به معنای جایزگینی اسلات های mSATA و mini-PCIe است. این فرم کتور از USB, SATA و PCIe پشتیبانی می کند و ترکیب PCIe  و SSD می تواند منجر به سرعت انتقال داده بالاتر شود.

Acer Aspire 3 A315 تنها به یک SK Hynix H5AN8G8NAFR-UHC مجهز است که می تواند از 4 گیگابایت رم پشتیبانی کند، این رم با سرعت 2400 مگاهرتز کار می کند. این لپ تاپ دارای یک اسلات رم است که می تواند تا حداکثر 32 گیگابایت را پشتیبانی کند. این حافظه تنها در حالت تک کاناله کار می کند.

لپ تاپ Acer Aspire 3 A315 دارای یک باتری 2 سلولی لتیوم یون با ظرفیت 37 وات ساعت (4810 میلی آمپر ساعت) است که با 7.7 ولت کار می کند، این باتری می تواند عمر باتری 6 ساعته را برای شما فراهم آورد که عمر باتری بسیار مناسبی است.

تراشه وای فای intel Dual Band Wireless AC 3168 که دارای اتصال بلوتوث نسخه 4.2 است در قسمت وسط لپ تاپ و زیر خنک کننده و بالای باتری قرار گرفته است. این تراشه پوشش و سرعت انتقال خوبی را ارائه می دهد ( حداکثر 433 مگابیت در ثانیه) که کار بدون دردسر را فراهم می سازد.

خنک کننده هم از لوله های حرارتی و فن های توربینی استفاده می کند. دستگاه هوای خنک را از طریق دریچه های بزرگی که در زیر و وسط قسمت پشت لپ تاپ وجود دارد را مکش می کند. قطر این توربین به اندازه کافی بزرگ است و خنک شدن به صورت کارآمدی انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید