مجله برندکالا

معرفی و بررسی لپ تاپ سورفیس بوک ۱

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

لپ تاپ سرفیس بوک 1 را می توان در دسته لپ تاپ هی با کاربرد دوگانه نیز طبقه بندی نمود. بدنه این لپ تاپ مانند تصویر، قابل جدا شدن است و می توان از صفحه نمایش آن به تنهایی نیز به عنوان تبلت نیز استفاده کرد. بدنه این لپ تاپ از جنس منیزیم است که در عین سبک بودن، از استحکام بالا نیز برخوردار بوده و احساس یک لپ تاپ کاملا با کیفیت را به کاربر منتقل می کند. ابعاد این لپ تاپ برابر با (23 – 13) × 232 × 312 میلیمتر است. این لپ تاپ در حالت تبلت تنها 726 گرم وزن دارد که با اتصال کیبورد، وزن آن تا 1515 گرم افزایش می یابد. البته در مدل های مجهز به گرافیک مجزا این عدد به 1578 گرم نیز می رسد. این لپ تنها با رنگ پلاتینی عرضه می شود.

پردازنده و امکانات سخت افزاری لپ تاپ سرفیس بوک 1

شرکت مایکروسافت در تجهیز لپ تاپ سرفیس بوک 1 از پردازنده های نسل ششم اینتل بهره گرفته است. این سری لپ تاپ ها بسته به قیمت خود به پردازنده های Intel® Core™ i5-6300U یا Intel® Core™ i7-6600U از نوع کم مصرف با دو هسته و چهار رشته مجهز هستند. پردازنده نوع Core i5 دارای قدرت پردازش 2.4 تا 3 گیگاهرتز و 3 مگابایت حافظه کش از نوع SmartCache است. پردازنده قوی تر Core i7 نیز با قدرت پردازش 2.6 تا 3.4 گیگاهرتز و حافظه کش 4 مگابایت عرضه شده است. در مدل های ارزانتر مجهز به این پردازنده ها چیپ گرافیک مجتمع شرکت اینتل نیز از نوع Intel® HD Graphics 520 وجود دارد که برای کاهش هزینه و قیمت لپ تاپ و همچنین صرفه جویی در مصرف انرژی در آن تعبیه شده است.

این پردازنده گرافیکی تقریبا قادر به پاسخگویی به اکثر نیاز های معمول کاربران می باشد، اما بدیهی است در صورت تمایل به انجام پردازش های گرافیکی سنگین یا اجرای بازی ها نیازمند یک پردازنده مجزای گرافیکی هستیم که برای این حالت نیز لپ تاپ های مجهز به کارت گرافیک مجزای NVIDIA® GeForce® GPU عرضه شده اند. این پردازنده ها نیز از خانواده Maxwell Architecture و با ظرفیت 1 گیگابایت از نوع GDDR5 و با باس 128 بیت هستند. قدرت پردازش این کارت ها نیز معادل 954 تا 993 مگاهرتز است و به 384 هسته CUDA مجهز هستند.

لپ تاپ های سرفیس بوک 1 با دو میزان حافظه اصلی 8 و 16 گیگابایت از نوع LPDDR3 و با فرکانس MHz 1866 عرضه می شوند که می توانید بسته نیاز خود و بودجه ای که برای خرید لپ تاپ در نظر گرفته اید، سیستم با حافظه مناسب خود را انتخاب نمایید. همچنین حافظه جانبی یا هارد دیسک این لپ تاپ ها نیز از نوع حافظه های پرسرعت SSD است. این حافظه ها از نوع NVMe بوده و طریق رابط اتصال پر سرعت PCIe 3.0 به سیستم متصل می شوند. ظرفیت قابل ارائه برای این لپ تاپ ها با توجه به قیمت آنها و سفارش مشتری از 128، 256، 512 گیگابایت و حتی 1 ترابایت قابل عرضه است.

صفحه نمایش لپ تاپ سرفیس بوک 1

صفحه نمایش به کار رفته در لپ تاپ های سرفیس بوک 1 از نوع لمسی و با نسبت ابعاد 3:2 است. وضوح این صفحه نمایش نیز معادل 2000×3000 است و با توجه به ابعاد 13.5 اینچی آن، شاهد استفاده از 6 میلیون پیکسل در آن هستیم. کیفیت تصاویر در این صفحه نمایش بسیار بالاست و به طور کامل از فضای رنگی sRGB پشتیبانی می کند. این صفحه نمایش همچنین از قابلیت لمس همزمان 10 انگشت نیز پشتیبانی می کند و می توانید برای انجام امور گرافیکی و طراحی نیز از قلم همراه آن که اصطلاحا Surface Pen نامیده می شود نیز به راحتی استفاده کنید. این قلم به صورت مغناطیسی به لبه جانبی لپ تاپ متصل می شود و کیفیت اتصال آن نیز در حد قابل قبولی بالاست تا از جدا شدن و افتادن ناگهانی آن در حین تکان های شدید جلوگیری نماید.

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، می توانید صفحه نمایش را از بیس جدا نموده و از آن در حالت تبلت نیز استفاده کنید. همچنین می توانید آن را به صورت 360 درجه چرخانده و در حالت دلخواه مورد استفاده قرار دهید. لولا های به کار رفته در این بخش نیز از کیفیت و استحکام بالا برخوردار هستند.

باتری و پورت های ورودی و خروجی لپ تاپ سرفیس بوک 1

لپ تاپ سرفیس بوک 1 هم در قسمت صفحه نمایش و هم در قسمت بیس خود به باتری مجهز است که ظرفیت باتری صفحه نمایش Wh 18 و ظرفیت بیس نیز Wh 51 است و در مجموع با Wh 69 باتری، می توانید به مدت تقریبا 12 ساعت از این لپ تاپ بدون نیاز به اتصال به برق استفاده کنید. در خصوص پورت های ورودی و خروجی البته شاهد تنوع و تعداد زیادی پورد در این لپ تاپ نیستیم. در سمت چپ این دستگاه دو پورت USB 3.0 و یک شیار کارت خوان برای اتصال کارت های SD قرار دارد. در سمت راست نیز تنها یک پورت Mini Display در کنار پورت شارژر تعبیه شده است. پورت 3.5 میلیمتری combo برای اتصال هندزفری نیز در گوشه کناری صفحه نمایش تعبیه شده است. این لپ تاپ همچنین به دو دوربین HD مجهز است که دوربین پشتی با وضوح 8 مگاپیکسل بوده و دوربین جلو نیز از وضوح 5 مگاپیکسل برخوردار است. تکنولوژی های ارتباطی به کار رفته در این لپ تاپ نیز عبارتند از تکنولوژی Wifi نسل پنجم و بلوتوث نسل چهارم.

کیبورد به کار رفته در این لپ تاپ فاقد دکمه های Numpad است، اما عملکرد دکمه ها بسیار رضایت بخش بوده و حین استفاده نیز بسیار کم صدا است. همچنین دکمه ها مجهز به چراغ های Backlit نیز هستند که استفاده از آنها را در نور کم بسیار راحت می کند. ابعاد پنل لمسی Trackpad نیز در مقایسه با سیستم های متداول افزایش یافته و معادل 70 × 105 میلیمتر است که از پنج لمس همزمان و امکانات چند لمسی نیز پشتیبانی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید