مجله برندکالا

تفاوت لپ تاپ صنعتی با خانگی چیست؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

با آگاهی از تفاوت لپ تاپ صنعتی با خانگی می توانید بهترین گزینه را برای موارد کاری خود تهیه نمایید. ضمن اینکه با در نظر گرفتن تفاوت این دو، می توانید در هزینه های خود چه هنگام خرید و چه در طول زمان، هوشمندانه تر عمل نمایید.

لپ تاپ یکی از اجزای مهم زندگی امروز به خصوص برای دانشجویان، دانش آموزان، اساتید و معلمان، کارمندان و …. همه کسانی که به نوعی با مشاغل فرهنگی و پژوهشی در ارتباطند، می باشد و کیفیت و شناخت از لپ تاپ مناسب با توجه به کارآیی و انتظاری که از آن داریم و دانستن فرق لپ تاپ صنعتی با خانگی یا معمولی، ضرورت دارد.

لپ تاپ صنعتی چیست ؟

لپ تاپ ها در دو دسته کلی بیزنسی ( حرفه ای یا صنعتی ) و خانگی ( مشتری پسند ) تقسیم می شوند. لپ تاپ های صنعتی که بیشتر برای محیط های کاری و یا کارهای سنگین و زیاد کاربرد دارند باید کیفیت، سرعت، مقاومت و عمر طولانی داشته باشند.

همان طور که قبلا هم اشاره کرده بودیم، لپ تاپ صنعتی، دسته ای لپ تاپ هایی است که به دلیل مقاومت بالا، به راحتی قابلیت استفاده در هر مکانی از جمله کارگاه و کارخانه را به شما می هد. این لپ تاپ ها در برابر رطوبت، خش، ضربه کاملا مقاوم بوده و بدنه آنها نيز از فلز آلومينيوم تيتانيوم ساخته شده است. شاید مهمترین فرق لپ تاپ صنعتی با معمولی نیز همین مورد باشد.

برخی از مدل را می توان در ميدان‌هاي مغناطيسي استفاده کرد بدون اینکه مشکلی به وجود بیاید، البته باز هم تاکید می کنیم این لپ تاپ ها تنها ویژگی ضخامتی ندارند بلکه دارای خصوصیت های منحصر به فرد دیگری نیز هستند. بسیاری از این مدل ها می توانند تا مدت زمان زیادی روشن مانده و کارهای بسیار طولانی را بدون وقفه برای شما انجام دهند. برای مثال لپ تاپ اچ پی 8570w نمونه ای تولیدات شرکت HP است که یک لپ تاپ مخصوص رندر به شمار می رود که کاربرد صنعتی دارد.

تفاوت لپ تاپ صنعتی با خانگی در طراحی ظاهری

اوایل این دسته از لپ تاپ ها، با ضخامت بالا و وزن زیاد تولید شده و ذهنیتی در بین کاربران به وجود آمده بود که با شنیدن کلمه صنعتی به یاد این ویژگی ها می افتادند. در طی این سال طراحی این لپ تاپ ها کاملا دست خوش تغییر شده و علاوه بر زیبایی و نازکی، شاهد وزن کمتر در این لپ تاپ ها هستیم.

تفاوت لپ تاپ صنعتی با خانگی چیست ؟

در پاسخ به این پرسش که تفاوت لپ تاپ های صنعتی با خانگی چیست؟ باید بگوییم، همانطور که ذکر شد لپ تاپ های صنعتی همان لپ تاپ های بیزنسی هستند که معمولا کیفیت ساخت بالاتر و حرفه ای تری دارند و به همین دلیل گارانتی شرکت های تولید کننده این نوع لپ تاپ ها نسبت به لپ تاپ های خانگی، بیشتر و طولانی مدت تر است.

در باب تفاوت این لپ تاپ ها با مدل های خانگی باید گفت که یکی از موارد تفاوت این است که، لپ تاپ صنعتی دارای بدنه سخت تر و مقاوم تر، مناسب برای آسیب های احتمالی مانند سقوط از ارتفاع می باشد و صفحه نمایش این نوع لپ تاپ ها معمولات مات بوده و بر خلاف لپ تاپ های خانگی شیشه ای نیست، که البته ممکن است این خصوصیات از نظر ظاهری برای مشتری های عام که به دنبال لپ تاپ خانگی هستند، جذاب نباشد.

مورد دیگر تفاوت لپ تاپ صنعتی، با خانگی این است که به این دلیل که صفحه نمایش، یکی از عوامل تفاوت این دو است، لپ تاپ های صنعتی که برای کار در محیط های بیرون و باز مناسب هستند، رفلکس نوری نداشته و استفاده از آن ها برای کاربران در محیط های باز و زیر نور آفتاب، راحت تر است.

پیش تر ذکر گردید که یکی از موارد تفاوت لپ تاپ صنعتی با خانگی، تفاوت در کیفیت و استحکام بدنه و قطعات سخت افزاری است، از آنجا که میزان استفاده کاربر از لپ تاپ بزنسی بیشتر بوده و این گونه لپ تاپ ها بیشتر در معرض آسیب هستند، با دوام بودن و کیفیت بالای قطعات آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. البته که همین تفاوت لپ تاپ صنعتی با خانگی، باعث بالاتر بودن قیمت لپ تاپ صنعتی نسبت به لپ تاپ خانگی گردد که به عنوان یکی  دیگر از موارد تفاوت لپ تاپ صنعتی با خانگی مطرح می شود. دیگر تفاوت لپ تاپ صنعتی با خانگی این است که خدمات پس از فروش برای لپ تاپ های صنعتی و بیزنسی بیشتر و قوی تر از لپ تاپ های خانگی و مشتری پسند است.

انتخاب بهترین لپ تاپ صنعتی

همانطور که از سطر های پیشین می توان نتیجه گرفت، در باب تفاوت لپ تاپ صنعتی، با خانگی باید گفت که جلوه و ظاهر و استایل و طراحی لپ تاپ های خانگی دلنشین تر، ظریف تر و متنوع تر و در یک کلام مشتری پسند تر است و البته باتوجه به کارآیی آن مناسب می باشد. اما اگر شما به دنبال لپ تاپی حرفه ای برای انجام کارهای خود هستید، بهتر است به جای چشم نواز بودن لپ تاپ منتخب خود، به کیفیت و سرعت پردازش و استحکام بدنه و قطعات آن اهمیت دهید شاید در ابتدا هزینه بیشتری متحمل شوید، اما بر اساس آنچه از لپ تاپ انتظار دارید، در طول زمان با انتخاب گزینه مقاوم و با کیفیت، هزینه و دردسر کمتری را برای خود رقم می زنید.

با اینکه نمونه های زیادی از این لپ تاپ ها برای مصارف صنعتی واقعا مناسب هستند و مقاومت و استحکام زیادی دارند، اما همیشه مشتریان خاص خود را داشته و بیشتر در مدل های لپ تاپ صنعتی را می بینیم. لپ تاپ صنعتی خوب ، با برندهای توشیبا ، اچ پی،دل لنوو، فوجیتسو ، در بازار وجود دارند که هر کدام از این برندها، چند مدل از لپ تاپ های صنعتی را به بازار عرضه کرده اند.

با ما در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید