مجله برندکالا

راهنمای خرید لپ تاپ لنوو

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بی‌شک دومین برند مشهور دنیا در حوزه تولید لپ تاپ و الترابوک بعد از ایسوس، برند لنوو است. درواقع خریدارانی که قصد تهیه لپ‌تاپی با سیستم‌عامل ویندوز دارند، لنوو را به‌عنوان دومین برند مطرح می‌شناسند. لپ تاپ های متنوع این شرکت برچسب قیمت مناسبی داشته و از لحاظ قدرت و کیفیت، در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد. انتخاب برند، اولین قدم برای خرید لپ تاپ است. بعد از آن، باید وارد فرآیند نیازسنجی شوید تا بدانید لپ تاپ با چه مشخصاتی پاسخگوی نیاز شما است. سایز نمایشگر، قدرت پردازشی، رم، حافظه و پردازش گرافیکی ازجمله مشخصاتی است که باید بر اساس سطح نیاز شما انتخاب شود. در ادامه، راهنمای خرید لپ تاپ لنوو را مطالعه می‌کنید تا در مسیر انتخاب و خرید لپ تاپ مناسب، همراه شما باشد.
آشنایی با سری‌های مختلف لپ تاپ لنوو
برای آشنایی با لپ تاپ های برند لنوو، ابتدا باید سری‌های مختلف این کمپانی را بشناسید. هر خانواده، دارای یک مزیت رقابتی بوده که با تکیه‌بر آن، نظر مخاطبان خاصی را به خود جلب می‌کند. شما بعد از خواندن ویژگی‌ها و نکات هر سری، بهتر می‌توانید که لپ‌تاپ مخصوص خود را انتخاب کنید.
سری ThinkPad
بازار هدف لپ تاپ های سری ThinkPad، طیف وسیعی از کسب و کارهای کوچک همچون مهندسان را پوشش می‌دهد. این خانواده دارای تعدادی زیرمجموعه بوده که با برخی حروف از یکدیگر متمایز می‌شوند. امتیاز ساخت این سری ابتدا در انحصار شرکت IBM آمریکا بود و تا سال ۲۰۰۳، جزو معدود لپ تاپ‌های موجود در ایستگاه فضایی بین‌المللی به‌حساب می‌آمد. واقعیت این است که لپتاپ‌های این سری چندان بالارده نیستند، اما به لطف تنوع بی‌نظیری که دارند، قدرت انتخاب بالایی به مخاطبان خود می‌دهد.

لپتاپ‌های تینک‌پد، خانواده یوگا را در خود جای داده تا مشاغل خاصی همچون ویزیتورها که نیاز به حمل تبلت ویندوزی با وزن کم و ابعاد کوچک دارند، به مدل‌های این خانواده مراجعه کنند. اگر بهترین انتخاب‌های سری تینک‌پد را می‌خواهید، به سراغ ThinkPad X بروید. طراحی سبک با نمایشگر ۴K و سخت‌افزار قوی، معیارهایی هستند که پیشتازی این سری را به رخ می‌کشند. درصورتی‌که قدرت و قیمت به طور همزمان برای شما اولویت دارد، در ThinkPad A انتخاب‌های خوبی در دسترس خواهید داشت. ThinkPad 11e و ThinkPad L نیز کلکسیونی از ارزان‌ترین لپ تاپ های تینک پد را شامل می‌شوند.
سری IdeaPad
لپ تاپ IdeaPad لنوو، خانواده لپ تاپ‌های میانرده شرکت لنوو بوده و مشخصات مهیجی همچون نمایشگر لمسی و سیستم تشخیص چهره را برای خریداران جوان در نظر گرفته است. طراحی کاربر محور سری  IdeaPad و کاربری روزمره آن باعث شده تا آمار فروش بالایی در بازار داشته باشد.
البته قدرت سخت افزاری و پردازشی لپ تاپ های IdeaPad به سری ThinkPad نمی‌رسد. این سری برای کارهای روزمره بهینه‌سازی شده و برای افرادی که انتظار قدرت پردازشی بالا دارند، به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود. به‌عنوان مثال، لپ تاپ آیدیا پد ۱۰۰ با قیمت اقتصادی‌اش، کمترین مشخصات را در اختیار شما می‌گذارد. برای دانش‌آموزان و دانشجویانی که برای امور تحقیقاتی به یک لپ‌تاپ خوب نیاز دارند، آیدیا پد ۳۰۰ و آیدیا پد ۵۰۰ را پیشنهاد می‌دهیم. در ادامه، یکی از قدرتمندترین اعضای خانواده ایدیاپد، آیدیا پد ۷۰۰ است که برخلاف وزن و ابعاد جمع‌و‌جورش، عملکرد بسیار قوی دارد.
از میان محصولات سری IdeaPad دو رده از لپ تاپ‌های گیمینگ نیز یافت می‌شود که قیمت آن‌ها نسبت به سری Legion بسیار اقتصادی به نظر می‌رسد. برای خرید ideapad gaming 3 یا مشاهده قیمت lenovo ideapad l340 gaming   که از سری لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی شرکت لنوو هستند، می‌توانید روی لینک‌های درج شده کلیک کنید.
سری Essential
اگر اهل وبگردی و گوش کردن به موسیقی هستید و خرید لپ‌تاپی با قیمت اقتصادی را ترجیح می‌دهید، بد نیست بین مدل‌های مختلف سری  Essential دنبال گزینه مناسب خود بگردید. لپ‌تاپ‌های این خانواده مناسب کاربری روزمره بوده و به‌هیچ‌عنوان پاسخگوی پردازش‌های سنگین و گرافیکی نخواهد بود. رده‌بندی این خانواده سه گروه B, V, G را شامل می‌شود و از بین آن‌ها، سری G پرفروش‌تر و با کانفینگ قوی‌تری عرضه شده است.
سری Yoga
سری Yoga زیرمجموعه سری ThinkPad بوده و ویژگی متمایز آن به چرخش ۳۶۰ درجه‌ای با لولاهای مقاوم مربوط می‌شود. علاوه‌بر این، همانطور که از نامش مشخص است، طراحی جوان‌پسندی و هیجان‌انگیزی داشته و سلیقه جوانان را دخیل کرده است. برخی از مدل‌های یوگا همراه با قلم عرضه شده‌اند و برخی دیگر، کاربرد ۲ در ۱ دارند؛ یعنی هم لپ تاپ هستند و هم قابلیت تبلت‌شو دارند.
در سری Yoga 900 شاهد قدرتمندترین لپ‌تاپ‌های یوگا هستیم. در مقابل، سری Yoga 300 نسخه‌های ارزان این سری را در خود جای داده‌ که علاوه‌بر قابلیت حمل بالا (وزن کم و ابعاد جمع‌وجور) نمایشگرهای کوچک ۱۱ اینچی دارند. شاید بهترین و زیباترین لپ تاپ سری یوگا، نوت بوک‌های سری  C740 باشد. مهندسان و برنامه‌نویسان، اصلی‌ترین مخاطبان این لپ‌تاپ هستند، اما برای طراحان و گرافیست‌ها انتخاب دلچسبی به نظر نمی‌رسد. در صفحه مربوط به خرید lenovo yoga از فروشگاه برندکالا، شما می‌توانید ضمن مشاهده قیمت انواع لپ تاپ‌های لنوو سری یوگا، برای خرید آن‌ها نیز اقدام کنید.
سری Legion
گیمرها، یک سری اختصاصی بین لپ‌تاپ‌های لنوو در اختیار دارند که لژیون نام دارد. لپ‌تاپ‌های این سری به مدد سخت‌افزار قدرتمندی که دارند، مناسب طراحان گرافیکی و گیمرها هستند. هر آنچه که از یک لپتاپ گیمینگ قوی انتظار دارید، در لپتاپ‌های سری Legion پیدا می‌کنید. از پردازنده به‌روز و قدرتمند گرفته تا رم بالا و سیستم خنک‌کننده!
اگر جزو خریداران سخت‌پسند هستید و به طور مطلق به‌دنبال یکی از بهترین لپ تاپ های لنوو می‌گردید، وقت خود را برای بررسی دیگر سری‌های این برند تلف نکنید، چرا که گزینه مناسب شما، جزو مدل‌های Legion وجود دارد.
کاربرانی که برای انجام کارهای گرافیکی از سری تینک پد استفاده کرده‌اند و قصد ارتقای سیستم خود را دارند، با خرید لپ‌تاپ‌های Legion به هیچ مشکلی برنخواهند خورد. Legion 5 و Legion 7 بهترین‌های این خانواده هستند که هم از لحاظ طراحی و هم از لحاظ قدرت پردازشی، شباهت‌های درخور توجهی با هم دارند. اگر به دنبال لپ تاپ گیمینگ خوش‌قیمت هستید و گزینه دلخواه خود را در این خانواده پیدا نکردید، به لنوو Ideapad Gaming 3 نگاهی بیندازید. این لپ تاپ مشخصات یک لپ تاپ گیمینگ را در قالب اقتصادی جای داده تا طیف گسترده‌تری از خریداران، جذب این لپ‌تاپ شوند.
سخن پایانی
در پایان بهتر است بدانید که اولین قدم برای خرید لپ تاپ لنوو، تعیین سطح نیاز شما است. بعد از تعیین بودجه و بررسی اولویت‌ها، باید با سری‌های مختلف لپ‌تاپ لنوو و ویژگی‌های برجسته آن آشنا باشید تا یک‌راست، به سراغ سری مورد نظرتان بروید. لنوو موفق شده تا با کنترل قیمت و حفظ کیفیت، لپ‌تاپ‌های محبوب خود را روانه بازار کند و نیاز طیف وسیعی از کاربران را پوشش دهد.
برای کارهای روزمره، نگاهی به مدل‌های سری Ideapad بیندازید و برای مصارف تجاری و فروشگاهی، لپ‌تاپ‌های Thinkpad را زیر نظر بگیرید. مدعی بی‌چون‌وچرای قدرت پردازشی نیز خانواده Legion لنوو است که یک انتخاب طلایی برایی طراحان و گیمرها خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید